maandag 4 september 2017

You Can Create It! augustus 2017

Deze week niet aandacht voor één enkele stempelset op mijn blog, maar graag wil ik jullie laten zien met welke andere dingen ik bezig ben geweest afgelopen week.

Vandaag wil ik jullie laten zien wat ik met de You Can Create It! kit (YCCI kit) van de maand augustus heb gemaakt! Deze kit heb ik gekocht bij mijn upline Hélène den Breejen en per kwartaal wordt deze je toegestuurd. In de kit zit dan voor 3 maanden een envelop en materialen om naar eigen creativiteit een kaart/project mee te maken.

In de envelop van Augustus zat dit......


En daar begon de uitdaging! Wat ga ik er van maken? Dit is het geworden........


Als eerste heb ik de rechter kaart gemaakt.


Ik vind het DSP zo mooi, dat ik het niet in stukken wilde snijden. Dus mijn uitgangspunt werd al gauw een basiskaart, met een mat Basic Black cardstock en de mat A Whole Lot of Lovely DSP. Om het wat op te vrolijken (voor zover dit kan met zwart hihi...) heb ik een stukje Basic Black Shimmer Ribbon en een stukje Black Mini Sequin Trim op de kaart vastgemaakt met een nietje. De tekst heb ik twee keer gestanst met de Happy Birthday Thinlit Die uit het extra stukje Whisper White wat in de kit zat. Omdat ik niet wilde "smokkelen" met de box, heb ik één van de twee teksten gesponst in de Tangerine Tango die in het DSP zit (ipv stiekem een stukje Tangerine Tango cardstock te pakken hihihi). En juist dit soort dingen, maakt de kit geweldig!


Dit tweede kaartje is eigenlijk gemaakt met alle restanten. Op een kaart van Whisper White heb ik de mat in Powder Pink geplakt. Van alle restanten cardstock en DSP (want ik heb het wel ietsje kleiner moeten snijden dan hoe ik het binnen heb gekregen) heb ik strookjes gesneden en deze onderaan de kaart geplakt. Om de randen mooi weg te werken heb het overgebleven stuk Basic Black Shimmer Ribbon geplakt. De Happy Birthday had ik bij de vorige kaart al uit het stuk Basic Black cardstock gestanst omdat ik in eerste instantie dacht deze te gebruiken. Omdat er toch een heel stuk DSP overheen zou komen, zou je toch niet zien dat er een stukje cardstock zou missen. Zolang je maar bij de randen vandaan blijft (Hollandse zuinigheid hihi en dit geval niet meer materialen willen gebruiken dan ik gekregen had). De zwarte "stipjes" zijn de losse lovertjes die van het stuk Black Mini Sequin Trim af komen. Deze heb ik op de kaart geplakt om het roze wat te doorbreken. Omdat ik toch nog wat miste, heb ik nog een krans uit de Boxwood Wreaths Embellishments uit elkaar gedraaid en plat op de kaart geplakt. Deze krans zat als extraatje in de kit, samen met het prachtige zakje en de gouden clip waar dit kaartje in gedaan zal worden.

Ik ben er een heerlijk avondje druk mee geweest en ik ben reuze trots op het resultaat! Wil je zien wat anderen hebben gemaakt met dezelfde kit? Ga dan snel naar de website van Hélène door hier te klikken. Op haar website kun je ook meer informatie vinden over hoe je met de volgende kwartaalkit mee kunt doen.

Ik vind het in ieder geval geweldig, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten