woensdag 12 april 2017

Workshop Special Reason

Gisteren waren hier drie dames over de vloer voor mijn workshop Special Reason. Het was echt heel gezellig en ze hebben super hun best gedaan. Dit zijn de voorbeelden die ik voorbereid had.


Niet alle dames hadden ervaring met het stempelen. Dus we begonnen met de "makkelijkste" kaart.


De basiskaart is van Crumbcake cardstock met daarop een stuk Watermelon Wonder cardstock. Op de witte mat hebben de dames gestempeld met de kleuren Crumbcake, Watermelon Wonder en Flirty Flamingo. Als laatste hebben ze de "tag" op een reststukje Whisper White cardstock gestempeld, uitgestanst en daarna met een stuk Whisper White Bakers Twine aan de kaart gebonden. Dit geheel hebben ze met dimensionals op de basiskaart geplakt. Uiteraard hebben we er ook een beetje bling op geplakt. De binnenkant hebben we nog wat versierd met Washi Tape en een extra tekst (ik ben helaas vergeten hiervan een foto te nemen, sorry!). Uiteraard zijn we de enveloppe ook niet vergeten. Voor deze kaart had ik ervoor gekozen om de flap te versieren.


Voor de tweede kaart hebben de dames iets meer stanswerk moeten doen. De bloem in Watermelon Wonder, de bloem in Tempting Turqoise en de blaadjes in Emerald Envy zijn eerst op een reststukje Whisper White cardstock gestempeld en daarna uitgestanst met de Big Shot en Stylish Stems Framelits Dies. Daarna hebben we de grote bloem uit de mat van Whisper White cardstock gestanst. Precies op deze plek hebben we op de basiskaart van Thick Whisper White cardstock met een dauber de kleur Dapper Denim gesponst. Ik heb hierin wat donker en licht effecten aangebracht, waardoor je wat kleurverschillen ziet. Voordat we de "mat" op de kaart hebben geplakt met dimensionals hebben we nog eerst wat spetters op de kaart gestempeld met Smokey Slate. Verder hebben we ook nog een stuk Emerald Envy Bakers Twine toegevoegd aan de kaart om net even dat extra's te geven. Uiteraard hebben we ook nu weer wat Rhinestones op de kaart geplakt en zijn we weer de envelop niet vergeten.


Als laatste hebben we een doosje voor een jumbo theelicht gemaakt. Het idee kwam van Sam van het YouTubekanaal Pootles, maar ik heb de maten wat aan moeten passen omdat de theelichten ietsjes groter waren. Omdat ik deze avond zoveel mogelijk wilde stempelen, had ik ervoor gekozen om het cardstock zelf te versieren met de stempelset, maar uiteraard hadden we hiervoor ook Designer Series Paper kunnen gebruiken. Het prachtige glitterpapier dat bovenop het doosje zit, heb ik gekregen tijdens de Sale-A-Bration van de afgelopen maanden. Het is helaas niet meer te verkrijgen, maar zeg nu zelf dit glitterpapier is toch te mooi om niet te gebruiken!

Als bedankje voor een gezellige avond, had ik een kleinigheidje gemaakt voor de dames. Alvast in de sfeer van Pasen. Dames, ontzettend bedankt voor een gezellige en creatieve avond!


Sinds afgelopen maandag weten we, dat de bundle die ik gebruikt had voor deze workshop, de Special Reason bundle, helaas niet meer in de volgende jaarcatalogus komt te staan. Dit betekent dat deze set nog verkrijgbaar is tot 31 mei a.s. of zolang de voorraad strekt. Op het moment dat ik dit schrijf is hij nog verkrijgenbaar, maar het gaat hard! Wil je deze set aanschaffen of heb je vragen over deze projecten of de andere producten die ik gebruikt heb? Stuur mij gerust een mailtje op danielle.kassing@gmail.com

Mijn volgende workshop is op donderdag 11 mei a.s. om 19.30 uur. Heb jij ook zin om te komen? Geef je dan nu op via danielle.kassing@gmail.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten