maandag 2 oktober 2017

You Can Create It! september 2017

Deze week wil ik graag laten zien, dat je met bepaalde stempelsets ook hele andere kaarten kunt maken, dan dat je in eerste instantie van de set zou verwachten.

Vandaag combineer ik dit met de You Can Create It! kit van de maand september. Dit waren de materialen die nog in de kit zaten (achteraf zag ik, dat ik vergeten was het lint mee te fotograferen, sorry!).


Als eerst wilde ik uiteraard een echte kerstkaart maken.


Ik heb gekozen voor een zogenaamde Z-fold kaart. Hebben jullie gezien waar ik de "kerstkrans" mee gestempeld heb? Juist met de Painted Harvest Stamp Set ofwel de zonnebloem! De besjes horen officieel in de kern van de zonnebloem. Vind jij hem ook niet grappig?


Ook deze 'Striped Treat Bag' heb ik niet in de originele vorm gebruikt. Ik heb onderaan een extra rillijn aangebracht waardoor ik de Treat Bag open kon vouwen en er een staande cadeauverpakking van kon maken. Om in de kerstsfeer te blijven heb ik het zakje aangekleed met de gestanste bomen, de ster en een uitgerolde krans. Om hem helemaal af te maken, heb ik de "Gold Library Clip" gebruikt die ook in de kit zat.


Op de middelste boom heb ik nog een beetje Wink of Stella aangebracht! Een subtiel glimmertje doet het altijd goed!


Voor de laatste kaart zat er iets heel nieuws in de box, Glossy Paper! Iedereen is er laaiend enthousiast over, maar ik had het nog niet in mijn handen gehad. Ik wilde heel graag proberen om te sponsen. Ik ben daar helemaal niet zo goed in, maar met dit Glossy Papier is het echt heel makkelijk. Dit papier is namelijk zo glad, dat het zich heel makkelijk laat blenden. Zo kun je dus hele mooie overgangen maken en ik vind zelf dat mijn overgang best prachtig is geworden zo voor de eerste keer (als ik dat tenminste over mezelf mag zeggen). Met de boom heb ik een beetje gesmokkeld. Voor bovenstaande Treat Bag had ik de bomen uitgestanst. De cardstock waar ik de bomen uit gestanst had, heb ik als mal gebruikt voor deze boom. Deze boom heb ik diep zwart gemaakt met een Sharpie! De sneeuw heb ik gemaakt door water te spetteren op de kaart. Water trekt wat van de inkt weg, zodat er sneeuwvlokken ontstaan.

Ik ben weer heel tevreden met wat ik heb kunnen maken met de You Can Create It! kit. Ik heb mij alweer opgegeven voor het volgende kwartaal. Vind jij dat nu ook leuk om te ontvangen? Ga dan snel naar de website van Hélène den Breejen. Als het goed is, vind je vandaag hier ook de kaarten die de anderen hebben gemaakt met hetzelfde setje. Wil je de kit bestellen, klik dan even door naar het kopje bestellen, you can create it. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten